Translate

четверг, 25 февраля 2016 г.

Проект з української мови "Його величність - Слово"

Мета проекту:
-         сприяти формуванню в учнів  зацікавленості українською мовою;
-         формувати зацікавлення українською мовою;
-         створити умови для осмислення нової і вже відомої інформації;
-         збагатити уявлення про багатство української мови;
-         навчати учнів вмінню вибирати головне, використовуючи різні джерела інформації, робити висновки, публічно захищати результати творчої діяльності;
-         залучати учнів до пошукової  діяльності; 
-          розвивати пізнавальні здібності,  творче мислення, збагачувати і розширювати  словниковий запас;
-         засобами художнього слова розкривати барви української мови;
-         виховувати колективізм, почуття взаємодопомоги, толерантності;
-          залучати  батьків до пошуку інформації, до позашкільної роботи учнів.

Тип проекту:  дослідницько  – пошуковий.

Учасники проекту : учні початкових класів.

Термін : середньо – тривалий ( 1 місяць).

Режим роботи: переважно післяурочний.

Матеріально – технічне і навчально- методичне забезпечення:
-         Навчальна, навчально-методична, довідково – інформаційна література;
-         Комп’ютер, сканер, принтер, відеопроектор.
-         Фотоапарат.
Оцінювання знань та вмінь: рейтингова система.
Кінцевий продукт:
-         Створення альманаху «Наші імена»;
-         Створення словника маловживаних слів.
-         Проведення гри «Мовні перлини»;
-         Проведення змагання «Утвори нові слова»

Координатори: Ткачук Людмила Миколаївна                         
                              Колісник Ксенія Семенівна .



                                                                   Стислий опис
В нас мудрість вічна і любов жива,
А хтось же вас народжував , слова,
Хтось ці суцвіття звуків винаходив,
Що стали потім мовою народів.                            (С .Тельнюк.)
Одним з найважливіших показників рівня культури та інтелекту людини є мова. К.Д.Ушинський визнавав розвиток мовлення як розвиток «дару слова». «Дар слова» - чуття мови – це набута шляхом практичних вправ здібність розуміти та вживати нові слова, їхні форми та сполучення за аналогією з раніше засвоєними словами, формами та сполученнями слів, це неусвідомлене володіння граматикою рідної мови.
     Рідна мова є важливим засобом пізнання дійсності. Людина повинна знати мову – її словник і граматичні правила, а також навчитися вміло використовувати мовні одиниці залежно від мети висловлювання та ситуації мовлення.
     Відомо, що рідна мова формує розумові та емоційні якості людини. Під впливом почутого або прочитаного слова людина виражає позитивні чи негативні емоції. Кожна людина сприймає образ, переданий словом. Тому дуже важливо пробудити в дитині шанувальника образного слова…
    Слово входить до активного словника школяра лише тоді, коли він добре розуміє його значення, усвідомлює правильність граматичних форм, структуру словосполучень та речень, тобто воно закріплюється в пам’яті учнів лише через активне застосування у мовленні.
Слово потрібне людині для того, щоб назвати все, що є у світі, і самого себе. Адже, щоб говорити про щось чи навіть думати, треба якось це називати, іменувати.     В. О. Сухомлинський відзначив у своїх роботах велике значення слова: « Кожне слово рідної мови має своє обличчя. Як у квітки, у нього свій неповторний аромат і відтінок барви, а  цих відтінків кожна барва  має тисячі».
   Отже , саме з метою розширення і збагачення мовного запасу учнів, був і створений цей проект.
    Участь у  проекті  розкриває  перед школярами багатство і красу рідної мови, образність слова, навчає учнів вживати найбільш вдалі слова для вираження думки. Дає змогу пояснити значення та важливість знання рідної мови, виховує любов та повагу до української мови, залучає учнів до мистецтва слова, допомагає їм пізнати світ та самих себе.
Всі матеріали і заходи проведенні під час проекту , спрямовані на розвиток комунікативної, життєтворчої, соціальної, інформаційної компетенцій .
 Учні  вчитимуться :
-         умінню раціонально розподіляти свій час,
-         працювати з різними джерелами інформації,
-         користуватися довідниковою літературою,
-          доводити власну позицію,
-         практично застосовувати набуті знання,
-         збагачуватимуть словниковий запас,
-          оволодіють новими напрямками діяльності.
 Презентуючи свою роботу , учні набувають вмінь виступати перед аудиторією, коротко формулювати свою думку, використовувати мультимедійні засоби. Діти об’єднуються в групи:
 Група Пошуковці.
Учням пропонується підготувати добірку маловідомих слів. Навести їх тлумачення, розповісти про походження та вживання цих слів.

Група Шифрувальники.
Підготувати слова, вислови, приказки, для проведення гри «Мовні перлини».
Завдання повинні бути захоплюючими, пізнавальними, не надто складними .
Всі підготовлені  зашифровані слова оформлені в папку.

Група Мовознавці.
Підготувати і провести виховну годину з мультимедійним супроводом присвячену Міжнародному дню рідної мови (21 лютого).
Підготувати слова для проведення змагання «Утвори нові слова». Пропонується слово з літер якого треба скласти якнайбільше слів, букви можна повторювати.

Група Дослідники.

Провести дослідження «Що в імені моєму?». Підготувати повідомлення про значення свого імені (виховна година).  Створити альманах «Наші імена». 

Комментариев нет:

Отправить комментарий