Translate

четверг, 25 февраля 2016 г.

Формування громадянської свідомості в молодших школярів . Виступ на педраді

Головний екзаменатор наших учнів – життя. Наскільки вони будуть адаптованими до соціального середовища, здатними оперативно приймати правильне рішення в нестандартних ситуаціях, вмітимуть аналізувати і контролювати власну діяльність, залежить насамперед від школи.

      Традиційно мета шкільної освіти визначалась набором знань, умінь і навичок, якими має оволодіти учень. Сьогодні такий підхід виявився недостатнім.
      Сьогодні соціуму необхідні учні  готові змінюватися і пристосовуватися до нових потреб життя, оперувати й управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення. А це в деякій  мірі залежить не від отриманих знань, умінь і навичок, а від  додаткових якостей - компетентностей.
     У Державному стандарті зазначено, що основним завданням початкового навчання є оволодіння учнями ключовими компетентностями.
До ключових компетентностей відносяться:
- уміння вчитися;
- соціальна;
- загальнокультурна;
- інформаційно-комунікативна;
- здоров’язбережувальна;
- громадянська.
           Ключові компетентності є наскрізними інтегрованими утвореннями, які формуються засобами всіх предметів, у взаємозв’язку урочної й позаурочної роботи, у взаємодії з соціумом.
      Громадянська компетентність — здатність людини активно, відповідально та ефективно реалізовувати права та обов’язки з метою розвитку демократичного суспільства;
Наше завдання – громадянська освіта . На ній і зупинимось.
Завдання громадянської освіти в початкових класах
-         Створення умов для формування елементарних знань про державу, закони, права і відповідальність людини і громадянина.
-         Формування основних моральних цінностей і норм поведінки.
-         Розвиток комунікативного вміння дитини, що дозволяє їй інтегруватися в оточення – в сім’ю , класний і шкільний колективи.
-         Формування уміння спілкуватися і розв’язувати конфліктні ситуації через діалог.
-         Закладання основи ціннісних орієнтацій свідомого громадянина.
Найголовніше для мене, як для вчителя, є виховання активної, небайдужої, творчої, відповідальної особистості. Бо саме від такої особистості залежить майбутнє нашої України. Тому пріоритетом формування громадянської свідомості учнів у навчально-виховному процесі є виховання у них патріотичних почуттів, формування національної свідомості, любові до рідної землі і свого народу.
Впевнена, що уміле використання традиційних та інтерактивних методів навчання та виховання є успіхом формування громадянської свідомості молодших школярів.
      Ефективнiсть формування громадянської свідомості залежить  від вибраних педагогом технологiй, форм i методiв. Прiоритетну роль у своїй педагогiчнiй дiяльностi необхідно  вiдводити активним методам i формам, що ґрунтуються на демократичному стилiсприяють формуванню критичного мислення, iнiцiативи, творчостi, розвивають умiння мiркувати, аналiзувати, ставити запитання, шукати власнi вiдповiдi, робити висновки, брати участь у громад­ському життi.
        Найбiльш ефективними для формування громадян­ської свідомості є колективнi творчi справи; ви­користання проектних, iнтерактивних, iнформацiйно- комунiкативних технологiй.
Прiоритетними у цій роботi вважаються:
• методи формування свiдомостi особистостi (бесiди, розповiдi, пояснення, диспути, дискусiї, екскурсiї, чи­тання науково-популярної, художньої лiтератури, метод прикладу, робота з батьками);
Н: Виховна година  до Дня «Соборності України», віртуальна подорож «Походження  назв рідного краю» ,    Свято «Святого Миколая» ,бесіда «Символи і символіка української держави», екскурсія «Історія села, його культура і традиції» (відвідування музею), ,«Твої права і обов’язки. Сторінками Конвенції про права дитини» ( участь у Всеукраїнському конкурсі від журналу Жирафа Рафа), створення проекту «Найбільша річка Європи – наш Дніпро»

• методи організації дiяльностi й формування досвiду суспiльної поведiнки (громадська думка, громадське доручення, створення виховних ситуацiй, безпосередня участь у громадському життi);
• методи стимулювання поведiнки й дiяльностi (метод проблемних ситуацiй, змагання, моральнi й матерiальнi заохочення).
Н: Створення взаємопов’язаних проектів «Подорож Країною Знань»

Формування громадянської  свідомості молодшого школяра-
це відповідальне ставлення до природи, до себе, як складової частини природи і суспільства, до оточуючого нас матеріальному світу, до живих істот навколо нас. Неодноразово, у своїх роботах В. О. Сухомлинський стверджував, що “…в житті людини має бути щось найголовніше, що стоїть вище від усіх повсякденних турбот, тривог, пристрастей” . І далі: “Ставлення до ідеї Батьківщини як до священного й найдорожчого облагороджує всі людські почуття, зближує, ріднить людей, очищає душі від усього, що принижує гідність”

Якщо буде світло в душі,
буде краса в людини,
Якщо є краса в людини,
буде гармонія в домі,
Якщо є гармонія в домі,
буде порядок у нації,
Якщо є порядок у нації,
буде мир у світі.



Комментариев нет:

Отправить комментарий